Yes, Taylor Phinney won gisteren (met overmacht) de proloog van Olympia's Ronde van Nederland in Heereveen.
Zal wel met een andere fiets geweest zijn!
Deze renner is op dit moment dichter bij ons actief dan jullie denken.
Ik denk dat bernard 83 mij vergeten is punten te geven voor M. Zuliani.
Erg warm. Net zo'n "type" als Harm Jansen. Deze ex renner is van 1971 en geboren te Amsterdam.
Ik denk dat er vandaag leuke plaatjes in Italië getrokken zijn voor onze fotokwis.
Het juist is nog niet gevonden. Deze Nederlandse "killer" heeft wat jaren in USA gewoond en gefietst (valt niet meteen op te maken uit onze databse)
Misschien niet zo moeilijk, maar een mooie en toepasselijke foto toch?
@Fons: Bedankt voor de culturele link met schilder/wielrenner De Vlaminck.
De tip hielp wel een beetje, maar wat een schitterend archief! Eugène Christophe
Tip 1: het is een Fransman die zich in de begindecennia van de tour heeft laten opmerken
ik heb alle 400 images van agence rol al gescrolld maar deze waarschijnlijk over het hoofd gezien; op welke van de 27 pages staat ie?
Volgende tip zou zijn geweest: "met een heel klein bEetje meer wint hij Parijs-Roubaix", maar dat is nu niet meer nodig.
In de Hermitage Amsterdam kwam ik op het idee.
Goede research Adrian.
Nog even over de vorige foto: ik had het verkeerde lief van Cavendish genomen. Dom dom dom...
Als tip, want ik dacht kennelijk ten onrechte dat de oplossing als nabij was: zou ook zij boos zijn op Greipel?
Nog even voor svenissimus, ze hoeft geen tandartsassistente te zijn om aan te dringen op rechtere tandjes. Want .....
het is altijd lente in de ogen van de tandartsassistente!
Neen Adrian, ik overschat jullie niet. Maar of ze tandarts assistente is (svennissimus) weet ik niet?
Overschat je ons niet, Piet? Voor de meeste van ons is het (her)kennen van wielrenners en -rensters al een hele opgave... Anna Hansen
Sarah Pinacci was met VDB.
Yolanthe is met Wesley Snijder.
Maar deze dame is met iemand anders!!
Tsja, das iets anders dan we gewend zijn. Nee ze is zelf geen wielrenster, maar het is iemands lief!
Volgens mij moet dat te doen zijn voor oplettende volgers van het huidige wielrennen op het hoogste niveau. Want ze heeft iets te weeg gebracht......
een of ander (alternatief) Italiaans kampioenschap; studenten, fietskoeriers, slagersjongens, bakkersgezellen.....
Als "vroege vogel" was Svenissimus al snel op een goed spoor, maar voor Piet is het echt "Ochtendstond, ...".
Gottfried Weilenmann rechts Georges Aeschlimann links, Tour de Suisse 1949 Gottfried Weilenmann en Georges Aeschlimann (Swi)
gympen, foute broek en foute fiets (zie alles bij nr. 320); het moest wel uit het Gemenebest komen
Mijn vorige opmerking was bedoeld vóór dat Piet zou antwoorden. Nieuwe kansen...
Spannend, op deze manier! Een bijzondere vorm van "de dood of de gladiolen" (inmiddels ook in het Duits vertaald door dhr. van Gaal).
Een korte broek op een racefiets (zie rugnummer 320), dat moet haast wel Engeland zijn?
Neen, helaas, tot nu toe .....
Ja, hij rijdt mee als renner,niet als journalist, ploegleider, mecanicien of whatever.
Ook al staan we "gelijk" in punten, Fons, dan zou ik GB Wiggins nog wel een keer willen proberen?
Nu we toch bezig zijn met jeugdfoto's ....
Deze jongeman zit op dit moment in de Ronde van Italië!
Piet heeft de jeugdige renner goed herkend, of heeft de tip het best begrepen.
Voor de twijfelaars, kijk maar even hier:
http://www.archer-rc.cyclists.co.uk/gallery.htm
Dit is de site van de Londense wielerclub waar Bradley "het vak van hardfietsen leerde".
kwou Wiggins nu ook zetten. Is da wiggins? toch al heel lang geleden dan. Henderson
Ik zoek weer aansluiting bij het Fotokwis-peloton, daarom om te beginnen maar een voor de hand liggend gokje. Rick Flens
Fons & Hugo,
met dat verschil, jouw foto betrof een willekeurige opname in een koers, terwijl bij mij het zes renners van een bepaalde club in een bepaald clubkampioenschap betrof. Het idee was daarin het verband te zoeken en dan hoeft de foto niet altijd even helder te zijn!
@Hugo:Er is altijd nog een overtreffende trap., maar in principe heb je gelijk. Dus niet meer van deze opdrachten svp.
Het was even moeilijk of de vorige foto en dan nog zonder appels & peren
Om even op de 2e adem te komen!
@Hugo: Het moet wel leuk blijven ,hè! Met alle respect , maar het moet wel wel een spelleke blijven voor ons allemaal, sù.
Van de volgorde gaan we niet meer spreken was al moeilijk genoeg denk ik dus Piet het zoeken is niet nutteloos geweest
Nummer 3 Ferdinand Duquesne? Marcel Kint, Georges Christiaens, Ferdinand Duquesne, Emiel Vandepitte, Andre Defoort
1&2= goed // naam 4&5 ook goed niet in de juiste volgorde Jerome totaal nie goed moet ne Fernand zijn . Nu heb ik genoeg gezegd alleé nog een duwke
1&2= goed // naam 4&5 ook goed niet in de juiste volgorde Jerome totaal nie goed moet ne Fernand zijn . Nu heb ik genoeg gezegd alleé nog een duwke
Hugo, mijn laatste opsomming is denk ik al een heel eind goed.
Is de volgorde waarin ze staan niet juist?
Marcel Kint, Georges Christiaens, Jerome Dufromont, Emiel Vandepitte, Andre Defoort
Marcel Kint, Georges Christiaens, Gaston Rebry, Gustaaf Deloor, Pierre Staelens
Vichte Textielprijs 1938 ?? Marcel Kint, Georges Christiaens, Joseph Moerenhot, Maurice Seynaeve, Julien de Molder
Echt een pure gok, gewoon om vijf namen te hebben Alfred Hamerlinck, Aimé Dossche, Joseph Dervaes,Jan Mertens en Julien Vervaeke
profwedstrijd te vichte, en ja opnieuw 5 name, hé volgende tip morgen na 21.00u (girostart)
'Willebrord Wil Vooruit' won in 1956 in Wijk bij Duurstede het clubkampioenschap vóór 'De Kampioen'. De samenstelling van die ploeg (in volgorde van de foto) bestond uit Gerrit Voorting, Tonny Peters, Arend van 't Hof, Gerard Peters, Piet Steenvoorden en Adrie Voorting.
de eerste is Gerrit Voorting en de derde Arend van 't Hof verder kom ik niet.
Gerrit en Adrie Voorting, Gé (Gerrit) en Piet Peters, Arend van 't Hof en Piet Steenvoorden
Twee renners zijn vergezeld van hun broer.
Ter vergelijking twee appels, twee peren en twee stuks los fruit.
Gerard Peters , Gerrit Voorting ,Wim Rusman ,Arend Van 't Hof ,Piet Pieters , Piet Steenvoorden
In random order, hoewel ... Gerrit Voorting, Coen Visser, Arend van 't Hof, Adrie Voorting, Piet Steenvoorden, Wim Rusman
Ploeg van De Kampioen uit Haarlem, welke in 1956 deelnam aan het Clubkampioenschap van Nederland.De namen van de zes renners zijn voldoende, al dan niet in de juiste volgorde.
gerrit en adri voorting, gé peters, wim rusman arend van 't hof, piet van roon
Je zit aardig in de buurt Fons.
Klubkampioenschap van Nederland.
Inschatting van het correcte jaar is niet juist!
En Daniel daar hangen geen appels, maar peren aan.
Fons, heb je hier al gekeken: http://www.hsvdekampioen.nl/gallery/main.php?g2_itemId=8512
Men moet eveneens het aantal appels in de derde boom vinden achter de groep renners.
De bronnen reppen over een verschillende samenstelling van de ploeg van '54.
Bij nader inzien kan het ook '53 Ehv zijn; '52 Arnhem acht ik minder waarschijnlijk.
Gerr
Gerrit Voorting, Gé Peters, Wim Rusman, Adri Voorting, Piet Steenvoorden en Piet van Roon
De naam van de dame,one of America's finest-ever athletes, krijg je van mij cadeau: Mildred Ella (Babe) Didrikson Zaharias. Zulke sportwonderkinderen worden tegenwoordig niet meer gemaakt! Google maar eens.
Moet nu even weg, als de naam van de dame verplicht is zoek ik die later nog wel op!
@Jan Gios: d'ès nog us un ànder meidje as Truuske. En dieje renner lijkt ôk nog nie ins op Gerritjes.
Sorry Jan dat ik de vorige zo snel beantwoord heb!
Maar ja, als ik het antwoord zó weet ....
Maar weer snel een dame als opgave ingevoerd. Met nog al wat aanwijzingen in de foto!
Inkoppertje voor een streek- en tijdgenoot natuurlijk.
Volgende keer maak ik het wat moeilijker.
nie koolskamp maar Piet zit aan zijn poepke te ruiken raar gezegd maar 't is zo
je zit beiden in de goede provincie te zoeken MAAR de naam is VEEL te lang
nee nee , overwinning in België.vertrek nu naar de 4 daagse Duinkerke een tip na 17:00 u
Ja voor Fons, de derde is de goede, met zelfs de goede foto erbij!
Jammer voor Harrie, jij hebt de reserve van Fons!
Mooi zo'n foto met een verhaal.
http://www.blomhoej.dk/hanses_bog/1956-60/foto/vagn-bangsborg.JPG
die is het dus wel!
Knud Enemark Jensen was de renner die na de val en het duwen overleed!
4 min 2 = 2
Alleen de renner die aan zijn oor krabt is voldoende. Dat is, denk ik, al moeilijk genoeg.
dederich en damerow, nrs 337 en 336 (so close) van 1232 foto's op de site van europese stayers
Fons, ik ben die gisteren bij mijn speurtocht naar Opel renners óók tegen gekomen. Michael Damerow
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat!
Mooie opdracht Hugo, and with a little help from my friends.....
Franz Dederichs
stom, is al geraden zie ik nu pas. zal toch wel een stayer zijn zeker.
Ik schakel maar over naar de baanrenners, want de gezochte renner heeft immers een baanshirt aan!?
Het kan ook Schon, Lohmann of Rausch zijn.
Gottfried Hürtgen
ne Duits, maar het kan ook Josef Arents of Kurt Nitzschle zijn.
Kijk ook eens naar de Mannschaft die hier staat:
http://www.alt-opel.org/index.php?sn=typengruppe47
Karl Heide
Yes, weliswaar geboren in Wenen, maar op zijn 8e naar Engeland gekomen. Een vast "maatje" van Dave Bedwell. Daar zat Fons al kort bij!!
Tis inderdaad Manon de Rooy. Eens 3-de achter van Moorsel op het NK.
Op de punt van het zadel leverd vaak een te korte nok op Theo Volgens mij bestond de nationale ploeg uit meer dan de reeds genoemde dames.
moi meidje, maar ze zit veul te laag en de nok is ôk nog us te kort overgaag danielle
Voor de selectie reden toen, naast van Moorsel, dames als Overgaag, Vink, Haringa, Schop en Dijkstra. Dijkstra was de kleinste en had (net als Overgaag) lange haren.
Nee Harry, ik heb duidelijk aangegeven dat ik de naam wil zoals die op foto staat afgedrukt!
Dus zoals ze is opgenomen in onze database!
Degene die die naam weet en als eerste invult ...........
Kennelijk toch een te moeilijke opdracht deze keer!
Even Googlen op Els ........ van Leeuwen en je hebt haar gevonden !!
Haar meisjesnaam (zo heet dat toch) is van Leeuwen, maar zo staat ze niet in "onze" database.
Deze dame is van net een generatie eerder dan de dames die jullie noemen. Ze komt uit een bloemendorp.
Er is niet veel te vinden van de Jamin wielerploeg voor dames. Monique Knol was hun kopvrouw en er reden bij mijn weten alleen Nederlandse dames in.
Fons vindt het verhaal van de foto: de val van bianchetto was ooit het resultaat van een nieuw wereldrecord "surplace" (ruim 1 uur) tijdens een sprintwedstrijd!
'tsja, ik heb aan de foto geknipt ....
Ze is gemaakt in 1963 en inderdaad bij een wedstrijd in Ierland.
De hint naar de Omloop van de Alblasserwaard zag ik wel, maar Piet heeft vandaag geen finishfoto nodig!
Goh, Jan Langen is zeker op retraite bij de paters in Wittem.
@PK:jewelry???
Lastige opgave Guido. Of ik nu op kransjes, cogs of dents zoek, in combinatie met kettingen of sieraad, ze is niet te vinden. Een kleine tip ...!? Marieke van Wanroij
Yes, Adrian doet een serieuze inspanning om zijn klassement te verbeteren...
Zijn tweede voornaam is bekender dan ooit een wielrenner geworden is !!
Er zijn meer Engelstalige landen!
En, iemand schreef ooit over hem:
hij redde de wielersport van de ondergang in zijn land.
@Piet: Je hebt helemaal gelijk, ik kom nu ook overal Costante tegen, terwijl het in mijn hoofd zit als Constante. Het was dus zeker geen tikfout!
@ Adrian: kijk een bij Girardengo in onze database.
Ik zou ook zeggen dat het Constante is, maar .....
Adrian,het is inderdaad een dame.
En voor beiden, ze komt uit een ander land.
Tsja, het eerst leegeten van andermans bordje hoort natuurlijk wel een beetje bij een wielerkwis ...
Ja, nu ben je opeens heel erg "warm", Piet!
Serra en de renner op de foto waren ook nog eens specialist in dezelfde (baan)discipline.
Je mag verder raden, Piet, qua werelddeel en halfrond zit je er ver naast.
Wat betreft de "Letourneur" foto vond ik dat ik daar zelf niet echt aan mee deed en dat jij daar het meeste "kopwerk" voor had gedaan. Ik ben blij dat de concurrentie er ook zo over dacht (en niet altijd elkaar's bordje probeert leeg te eten)...
Natuurlijk WCM , US kampioen 2002, Schroeder team. How could I be so stupid, chosing his teammate!
Als we verder willen met de kwis moet iemand het invullen! Dat zou eigenlijk Adrian moeten doen!
Die was de eerste, maar die doet het niet...!?
Alfred Letourneur
In mijn databease staat er Alfred Letourneur = Chocquet ° Amiens 25-07-1907+ 03-01-1975 pro van 1928-42 dus trek de besluiten
French bicycle racer, Latourneau pulled an Airstream caravan in 1947 to demonstrate how light it was. Latourneau
ook zo'n zin om er weer met de sleurhut op uit te trekken, nu het zonnetje weer schijnt.
merk en type van de caravan is ook welkom.
ook zo'n zin om er weer met de sleurhut op uit te trekken, nu het zonnetje weer schijnt.
merk en type van de caravan is ook welkom.
Goed gezien Hugo.
Deze link werkt beter.
http://www.roadbikeaction.com/fly.aspx?cid=2493&layout=content&taxid=69
foto uit de coors/red zinger classic; trui helpt me niet verder steve tilford
http://cyclinginquisition.blogspot.com/2010/01/interview-joe-papp-discusses-his.html
Irish American, with a Hungarian last name an two Czech grandparents.
Deze renner is wél Engelstalig, maar het is noch Lemond, noch Anderson.
Daniel sliep niet. Hij wachtte op het goede antwoord. Bravo aan Milansanremo
van rechts naar links (fotograaf) Talabardon-Mangel-Sinner-Engoulvent-Simon
Hugo, volgens mij is (die renner met die sterretjes op de kraag), juist Benoit Sinner. Zie zijn foto album.
middenste renner een ex europees kampioen zo te zien aan de hals C. Gautier??
Daniel, de animo voor deze opdracht blijkt niet erg groot te zijn. Misschien kun je aangeven of er iets goed is van mijn antwoord, dan kunnen we in ieder geval weer verder met de quiz.
van rechts naar links, Laurent Mangel, Yannick Talabardon, Benoit Sinner, Jimmy Engoulvent, Jean Marc Marino
zie:http://ckmastersteam.sk/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=9&Itemid=194
Wim heeft het als plaatsgenoot van Frank Ouwerkerk goed gezien. Als je iemand kent is het altijd een makkie Wim. Op deze (hele) foto staat Frank in het shirt van de legendarische (vind ik toch) Trio ploeg.
@ Adrian, er is nog zoveel te vinden op ons aller Internet, maar je mag me ook mailen voor een paar mooie hints!
De o zo belanrijke punten gaan inderdaad naar Frankrijk, en Piet heeft mijn laatste fotobron prijsgegeven...
Gelukwensen aan de jarige Guido, met dank voor de aangeboden korting. Wie weet?
Gefeliciteerd Guido, misschien kan ik Fons overhalen om een keer samen naar Griekenland te komen.
@Guido: Proficiat. En nu blijkt ook maar weer eens dat de goedheid in je genen zit.
Op veler verzoek: dezen en genen die deze website een warm hart toedragen ontvangen 5% korting bij het boeken van één van onze vakanties in 2010. Tis tenslotte mijn verjaardag Roger de Vlaminck
De naam en datum van de krant, noch de bladzijde waarop de krant is opengeslagen hoeven te worden beantwoord. Alleen de wielrenner dus!
Van de dertien namen die ik in de vorige opgave noemde zijn er pas 5 hier voorbij gekomen.
@Fietsvakantie: John Jr. wil op fietsvakantie naar Europa komen. Nu nog niet omdat een vriendelijke automobiliste hem helemaal in de kreukels heeft gereden . Duurt nog zeker een halfjaar. Hij vroeg mij om "guidance".
@Fons: Of die punten voor ons allebei zo belangrijk zijn, weet ik niet zeker? Dat we goed zouden zitten met onze gok van de 4 namen, wisten we natuurlijk nog niet. Het had net zo goed helemaal fout kunnen zijn.
Maar nadat ik de moeite had genomen om ze ook nog zo goed mogelijk op een rijtje te zetten, wilde ik mijn antwoord toch nog wel even kwijt. Om de punten ging het echt niet.
Er mag wel eens aandacht worden gegeven aan het feit dat het voor degene die de punten in het "spelletje" moet toekennen niet altijd even makkelijk is. Laten we daar ook eens aan denken als we (serieus of schertsend) "ruzie" gaan maken!
Russell Allen
@Danny: Frans Maassen en Bart Brentjens zien richtige Vreigeliers, mar ich néét.Nog get.
Mien favuriete plàètje is : Oh Please Do('nt)Tease" van nonk Cliff.
Tip voor de foto: voor- en achternaam dooreen leverbaar.
@Adrian: Hoezo 50% kans. Ik had ze toch al allemaal al,en ruim vòòr jou!! En dat ook nog eens op eigen kracht, zoals jij dat noemt. Ik voel me ten hoogste gedupeerd!! Vijf punten zijn me ontstolen.
Voor wat het waard is, hier mijn verklaring voor de volgorde van de 4 renners van de vorige foto.
Sinibaldi was natuurlijk door Piet gevonden, ere wie ere toekomt! Zo kwam ik uit bij de VS wegploeg voor de OS 1932, dat leek me een redelijke aanname. De Duitse naam Luedeke leek me geschikt voor de blonde renner (toegegeven, een op z'n minst nogal Wilders-achtige logica...). Over O'Brien kon ik in de gauwigheid niets vinden via internet, maar gelukkig vond ik van Connell een fotootje dat leek op de tweede renner van links.
Alles bij elkaar dacht ik meer dan 50% kans te hebben om een gokje te wagen?
Erg leuk om van Fons de reactie van Sinibaldi Jr te lezen!
Als ik het geharrewar van de laatste dagen bekijk,krijg ik de sterke indruk,dat hier door de 'jury 'vaak met twee maten gemeten word!
Een naam is een naam!
Zelfs als hij in dit vak staat!!!!!!!!!!!!!!
GvM is to be disqualified. All his answers are to be considered wrong!
Misschien heeft junior nog foto's voor de database uit het USA verleden. Rory O'Reilly krijg ik helas niet geupload. Werkje voor danny
Dit lijkt mij een van die mannen uit de vorige opgave! Frank Connell
@Fietsvacantie: Ik stuurde mijn oplossing 7 minuten eerder in dan Adrian. Toen had ik zelfs nog nooit van het bestaan van John jr gehoord. Zeker te lang in de zon gezeten vandaag, manneke.
@Fons de Bal: is er een mail uit gegaan naar John JR haha. Hoe kom je d'r op. Adrian was net nog iets sneller, maar dan op eigen kracht. Nee hoor we hebben in de kwis nog nimmer renners genoemd vlnr, altijd willekeurig
@Fons de Bal: is er een mail uit gegaan naar John JR haha. Hoe kom je d'r op. Adrian was net nog iets sneller, maar dan op eigen kracht.
@ Guido: Email van John JR. kwam binnen om 17.03 uur. It still is early sunday morning in Florida now.
De oplossing vond ik natuurlijk door deductie: foto uit vroege dertiger jaren met de OS van '32 als logische link.
Hi, Theo! My father is, of course, on the right side of the picture. The tall blonde gentleman standing next to him is Otto Luedeke, and the other man in the middle is Frank Connell. I think the gentleman on the far left of the picture is Henry "Cocky" O'Brien, Jr. - which would make this a picture of the United States Cycling Team for the 100 Kilometer Road Race for the 1932 Olympics.
Both my father and Frank O'Connell are in the United States Bicycling Hall of Fame, and were inducted on the same day. Otto Luedeke was an anomaly, because he qualified for the Olympics at only 15 years of age, and had to have a chaperone to the Olympic trials. I believe he turned 16 by the time of the Olympics, but still had to have a chaperone. He passed away about a year before my father, as did Frank O'Connell. I know Cocky O'Brien went on to do some of the Six Day races, so he may have turned pro after the Olympics.
I'm always happy to talk about my late father. Just out of curiosity, what prompted your email? Are you a cyclist as well?
John, Jr.
@Fietsvacantie: Waar is de juiste volgorde gevraagd? En om nog effe door te muggeziften, het was in Santa Monica om precies te zijn. Zo dat lucht effe op. Heb je nog contact gehad met Frans N.?
Adrian
18-05-2010 17:11:27
Singleton zal vermoedelijk wel kloppen, maar het ging me om Lovell.